İnsan bilincinin ilk oluşmaya başladığı zamanları kastetmek için kullanılan ‘’kendimi bildim bileli ‘’diye bir tabir vardır ya , işte taa zamanlardan beri Amerikan karşıtı Amerika’ya ve kapitalist politikalara kızan biri olarak yaşadım. Dindarken de amerika’yı ve politikalarını sevmezdim.İlginçtir dindarken daha fazla sosyalizme inanırdım.Marks’ın din afyondur şeklinde ki görüşü dışında katılmadığım hiçbir düşüncesi yoktu. Sorun bence  islamda değil, onu doğru anlamamaktaydı.

Fakat ben inançla bağlarımı koparttığımda ortada umut vadeden bir sol ideoloji yoktu.Bende kemalistleri desteklemeye karar verdim. kemalistken de abd yi sevmezdim.Kemalizm ise zaten tam olarak sol bir ideoloji değildir.Ama sosyalizme giden yolda bir öncül sistem  olabilirdi.Fakat zamanla onunda kapitalizmden farkı kalmamıştı.Yinede din dışı olması ve insanlara feodal kimlikleri haricinde üst bir yurttaşlık kimliği kazandırmaya çabalaması nedeniyle desteklemeyi uygun gördüm.

Ancak son bir yıldır böyle düşünmüyorum.Çünkü ideal sistemler ancak kağıt üzerinde var olabilirler.Ve insan faktörünün devreye girmesi kaçınılmaz olduğu için, merkezi bir aklın yönetimiyle yürüyecek,ve doğanın gerçekleriyle çelişen  her sistem sonunda çuvallamaya mahkumdur.Ve kağıt üzerinde ideal bir sistemin peşinde koşmakla ,müslümanların cennet peşinde koşması arasında bir fark yoktur.

İkisi de insanlık adına aynı derecede boştur. Komünist , sosyalist ve faşist deneyler ideal bir sistemin insanlar tarafından çalıştırılamayacağını gösterdi.Bunlarda  insanlar için karşı oldukları ideolojilerdekine kıyas  acılara sebep olmuşlardır.Ve olmaya devam ediyorlar.
Üstelik insanların oy kullandığı demokratik dünyada ne komünizm,nede kemalizm  seçimle iktidar şansı olmayan ideolojilerdir.Telefon teknolojisinin,internetin,televizyonun..bu derece yaygınlaştığı bilginin paylaşım hızının yükseldiği ,dünyada üretilen mal ve hizmetin sınır tanımadan tüm insanlara sunulduğu dünyada, bu ideolojiler insanın ihtiyacı olan mutluluğu sunamazlar.Sadece kavgayı ve kargaşayı arttırabilirler düşüncesindeyim.
Bu fikriyata yaklaşık bir yıl önce ulaştım(biraz yavaş evrildiğimin farkındayım) ve artık liberal görüşleri,sosyal demokrasiyi ve hümanizmi destekliyorum .
Amerika’ya da artık kızmıyorum.’’Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely. ’’(iktidar gücü kirlenir ,büyük bir iktidar gücü ise çok daha fazla kire/çamura bulaşır şeklinde çevirebiliriz bu sözü)diye bir söz okumuştum bir yerden doğruluğuna inanıyorum.Güç her zaman kirlenir.Abd de kirli bir güçtür ama belkide mevcut adaylar arasında insanlık için en doğru hamleleri yapan yine abd dir.
O yüzden kaddafiyi  devirmesini suriye’yi,yemen karıştırmasını Afganistan’ı ve Irak’ı işgalini yanlış bulmuyorum.
Çünkü bir insan veya bir grup insan, bir ülkeyi kırk yıl yönetir ve hala halkını yönetime dahil etmeyerek gücü tekelinde tutuyorsa her türlü dayağı yemeyi bence  hak ediyordur.Tabi onun destekçileri de…
Bugün yaşananların amerikanın bir komplosu olması ,bu dikta rejimlerin hatasını affettirmemeli.

